"Swedbank": Standarta kreditēšanas produkti arvien vairāk tiek automatizēti

Ieva Čīka/Leta

Masu segmentam - privātpersonām un maziem un vidējiem uzņēmumiem - paredzētie kreditēšanas produkti arvien vairāk tiek automatizēti, intervijā aģentūrai LETA pastāstīja "Swedbank" valdes priekšsēdētājs Reinis Rubenis.

Pašlaik gandrīz puse no patēriņa aizdevumiem "Swedbank" klientiem tiek izsniegti automātiski - klients internetbankā redz piedāvājumu, noklikšķina un uzreiz saņem līdzekļus. Savukārt bankas pusē tas nozīmē, ka iepriekš ir rūpīgi izvērtēta klienta maksātspēja un spēja aizņemties un ka optimizēti ar produkta iegādi saistītie procesi, lai produkts tiktu automātiski noformēts un izpildīts.

Rubenis arī norādīja, ka uzņēmumu kredītspēju ir sarežģītāk izvērtēt nekā privātpersonu, jo uzņēmumu kredītspēju ietekmē vairāk faktoru. Taču "Swedbank" ir izstrādājusi motoriku, kas analizē klientu datus un atlasa tos uzņēmumus, kuri strādā ar stabiliem finanšu rādītājiem, stabilu naudas plūsmu, kuriem ir pietiekams pašu kapitāls, nav nodokļu parādu utt. Šiem uzņēmumiem aizdevumi ir pieejams gandrīz uzreiz. Papildu tam banka strādā ar tiem klientiem, kuri neizpilda kādu no faktoriem, lai finansējumu saņemtu automātiski. Šiem uzņēmumiem tiek izstāstīts, ka tie varētu no bankas saņemt piedāvājumu par jebkurā laikā pieejamu finansējumu, ja tiktu atrisināts viens vai otrs faktors, kas uzlabotu riska profilu.

Automatizēt var standarta risinājumus - mazus kredītus, līzingu, patēriņa finansējumu, kredītkartes, kā arī automatizācija ir vairāk orientēta uz masu segmentu - privātpersonām un maziem un vidējiem uzņēmumiem. Savukārt lieliem uzņēmumiem un par lielu projektu finansēšanu joprojām būs nepieciešama saruna, atzina bankas vadītājs.

Finansēšanas produktu automatizācijas risinājumi tiek izstrādāti "Swedbank" grupas līmenī, un tie būs vienādi četros mājas tirgos - Baltijas valstīs un Zviedrijā.

Rubenis pastāstīja, ka pašlaik arī apdrošināšana ir automatizēts produkts un šādu produktu būs arvien vairāk. Mērķis ir visus šos produktus ievietot bankas mobilajā lietotnē, jo klients lēmumu pieņem tad, kad viņam to vajag, un vietā, kur viņam tas ir ērti.

Banku industrija piedzīvo digitālo revolūciju, un ir jādigitalizē viss - gan bankas iekšējie procesi, gan pakalpojumi klientiem, rezumēja Rubenis.

"Swedbank" ir pēc aktīviem un pēc klientu skaita ir lielākā banka Latvijā.

Visa intervija ar "Swedbank" valdes priekšsēdētāju lasāma aģentūras LETA sadaļā LETA+ http://www.leta.lv/plus/133C5E24-F5EF-3786-6615-29A9D6646906/ un biznesa portāla "Nozare.lv" sadaļā "Viedokļi, intervijas" http://nozare.lv/comments/item/133C5E24-F5EF-3786-6615-29A9D6646906/ .